środa, 5 lutego 2014

BUŁECZKI MAŚLANE NA ŚNIADANIE

Moje dzieci uwielbiają bułeczki maślane dostępne w sklepach. Mięciutkie i pyszne. Zresztą i ja bardzo je lubię. Kupowałam je sporadycznie bo z pewnością za pięknym aromatem i niezłym smakiem stała cała batalia niezbyt zdrowych składników, które staram się ograniczać do minimum. Przeglądając przepisy w sieci znalazłam taki, który obiecywał bułeczki podobne w smaku do tych sklepowych. Nie wydawał się trudny więc postanowiłam go wypróbować. Oczywiście podeszłam do sprawy nieco podejrzliwe i sceptycznie raczej, ale moje rozczarowanie było mega pozytywne. Bułeczki maślane robi się łatwo, są mięciutkie i jak określiły moje dzieci pyszniejsze niż te ze sklepu :) Czy może być lepsza rekomendacja?? Przepis na te pyszne bułeczki znajdziecie pod zdjęciami :)






PRZEPIS NA BUŁECZKI MAŚLANE

Składniki:
25 g drożdży
500 g mąki pszennej
80 g masła
180 ml mleka
2 jajka plus jedno do posmarowania
4 łyżki cukru waniliowego (ja robię sama)
łyżeczka soli

Wykonanie:

Drożdże wyrabiam z odrobiną cukru.
Masło podgrzewam z mlekiem aż się rozpuści
Pozostałe składniki przygotowuję w misce dodaję drożdże i roztopione masło z mlekiem.
Wyrabiam elastyczne ciasto, które odstawiam do wyrośnięcia na około 40 minut do 1 godziny

Z wyrośniętego ciasta formuję bułeczki kształt dowolny :) które odstawiam jeszcze do wyrośnięcia na około 20 minut. Przed włożeniem do piekarnika smaruję jajkiem. Pieczemy w temperaturze 180 stopni około 15 minut.

Smacznego! 



15 komentarzy:

  1. świetne bułki na śniadanie, marzenie:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygladaja przepysznie! Napewno kiefys skorzystam z przepisu. Pozdrawiam xx

    www.asiaandkasia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

  3. świetny blog :)
    może obserwujemy :)?
    http://dstreet-pl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. napewno zdrowsze niż ze sklepu Asiu:) a dzieci uwielbiaja takie bułeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądają rewelacyjnie. :) Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglądają przepysznie :) na pewno wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. a ja jestem taka glodna... :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale bym zjadła... :D

    Zapraszam do siebie na nowy post:
    www.diane-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. pysznie wyglądają :) będę musiała spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiamy wszyscy bułeczki maślane, dlatego na pewno przepis wykorzystam :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kusisz bardzo swoimi kulinarnymi postami;),kawa i bułeczki wyglądają przepysznie;))

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam maślane bułeczki !:) Są pyszne!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...